• Zavarovalnica Generali je v svojem strateškem načrtu zavezana trajnostnemu poslovanju, ki predstavlja temelje za dolgoročni uspeh in omogoča hitrejšo prilagoditev na nove gospodarske in okoljske razmere.
• Trajnostno poslovanje predstavlja tudi pomembno priložnost za rast malih in srednje velikih podjetij, ki so steber evropskega gospodarstva, zato želi Skupina Generali z nagradnim natečajem SME EnterPRIZE nagraditi evropska mala in srednje velika podjetja, ki na področju trajnosti najbolj izstopajo.
• Natečaj letos prvič poteka tudi v Sloveniji. Prijave so odprte od 17. aprila do 17. maja 2023, nagrajene pa bodo najboljše trajnostne poslovne prakse in modeli slovenskih malih in srednje velikih podjetij, in sicer v dveh kategorijah: pozitiven vpliv na okolje in pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost.
• Zmagovalec vsake kategorije prejme finančno nagrado v višini 10.000 EUR, drugouvrščeni podjetji pa bosta nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj. Mednarodna žirija bo med slovenskimi zmagovalci izbrala podjetje, ki se bo predstavilo na evropskem dogodku novembra v Bruslju
Ljubljana – Generali zavarovalnica d. d. prvič organizira nagradni natečaj SME EnterPRIZE, ki je namenjen spodbujanju trajnostnih poslovnih praks in modelov med slovenskimi malimi in srednje velikimi podjetij ter javni razpravi o pomenu trajnostnega poslovanja. Prijave v nagradni natečaj so odprte od danes, 17. aprila, do 17. maja 2023 na spletnem naslovu www.generali.si/sme-enterprize.
SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, namenjena evropskim malim in srednje velikim podjetjem, ki je v obliki nagradnega natečaja zaživela leta 2021, ob 190-letnici Generalija. Ker so mala in srednje velika podjetja steber evropskega gospodarstva, saj predstavljajo več kot 99 % vseh podjetij v Evropski uniji, imajo moč, da pozitivno vplivajo na realno gospodarstvo, obenem pa tudi na prihodnost novih generacij. Zaradi svoje številčnosti in ob implementaciji trajnostnih poslovnih modelov lahko zagotavljajo dolgoročni trajnostni razvoj, ki pomeni številne priložnosti za gospodarski uspeh in omogoča hitrejše okrevanje tudi v času težjih gospodarskih razmer.
V Generaliju verjamejo, da je trajnostni razvoj nujen strateški pristop k poslovanju, trajnostno delovanje pa je tudi eden od stebrov strateškega načrta »Vseživljenjski partner 24: Spodbujanje rasti«. Generalijev cilj je sodelovati pri oblikovanju odpornejše in pravičnejše družbe ter tako zagotavljati pozitiven vpliv za vse deležnike. Z nagradnim natečajem SME EnterPRIZE se Generali zavezuje, da bo zagotovil prepoznavnost uspešnih zgodb o trajnostnem razvoju malih in srednje velikih podjetij, spodbujal sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov in javno razpravo o tej temi, zlasti o pomenu ustreznih politik EU za lažje sprejemanje trajnostnih poslovnih modelov. Da trajnostno poslovanje predstavlja za mala in srednje velika podjetja pomembno priložnost za rast, poudarja tudi Bela knjiga SME EnterPRIZE, ki jo je prav v sodelovanju s Skupino Generali pripravila italijanska univerza SDA Bocconi School of Management in prikazuje povezavo med trajnostjo in finančno uspešnostjo malih in srednje velikih podjetij.
Nagradni natečaj SME EnterPRIZE poteka v 10-ih evropskih državah, med katerimi je letos prvič tudi Slovenija. Strateški partner SME EnterPRIZE je konfederacija European Entrepreneurs CEA-PME, največje evropsko prostovoljno združenje malih in srednje velikih podjetij.
Predsednica uprave Generali zavarovalnice d. d. Vanja Hrovat: »Trajnostno delovanje usmerja naš strateški načrt Vseživljenjski partner 24: Spodbujanje rasti. To pomeni, da smo naredili še korak dlje pri svojih trajnostnih zavezah in da nas pri dejanjih vodijo trajnostne odločitve. Verjamemo, da le tako lahko ustvarjamo v skupno dobro vseh deležnikov. Pri svojem poslovanju želimo namreč biti odgovorni kot zavarovalnica, kot vlagatelj in kot delodajalec ter še bolj krepiti svojo vlogo vseživljenjskega partnerja za naše stranke. S pobudo SME EnterPRIZE želimo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja, predvsem pa omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovne dejavnosti že uvedli pomembne trajnostne pobude in so lahko navdihujoč zgled drugim podjetnikom ter zato ambasadorji trajnosti.«
Nagradni natečaj je za prijave odprt od 17. aprila do 17. maja 2023, podjetja pa se lahko s svojimi primeri trajnostnih poslovnih praks in trajnostnih poslovnih modelov prijavijo v dve kategoriji:
- mala in srednje velika podjetja, ki s svojim poslovanjem pozitivno vplivajo na okolje: na primer zmanjšanje porabe energije, recikliranje in sanacija surovin, prakse krožnega gospodarstva; nove proizvodne metode, ki ustvarjajo manj odpadkov ali ponovno uporabljajo materiale, uporaba novih vrst materialov; razvoj tehnologij za varčevanje z energijo, zmanjševanje emisij CO2 in izogibanje nepotrebno zavrženim živilom; sprejemanje novih kmetijskih praks s poudarkom na boljši zaščiti biotske raznovrstnosti in tal …
- mala in srednje velika podjetja, ki pozitivno vplivajo na zaposlene, družbo in skupnost: na primer skrb za ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, varnost in izobraževanje na delovnem mestu, programi, ki zagotavljajo enake zaposlitvene možnosti itd.; doprinos v organizacije ali projekte skupnosti, prostovoljstvo zaposlenih; zaposlovanje oz. opolnomočenje prikrajšanih ljudi, vključevanje invalidov v skupnost, zaposlovanje lokalnih delavcev in dobaviteljev; vključevanje skupnosti v okoliščinah, ko ima poslovanje negativen vpliv na skupnost; podpora razvoju, ki ga vodi skupnost; financiranje učnih programov za lokalne prebivalce ali programov za izpopolnjevanje ali prekvalifikacijo lokalnih delavcev ...
Zmagovalce vsake kategorije nagradnega natečaja, junake trajnosti, bo določila žirija, ki jo sestavljajo ugledni strokovnjaki iz akademske sfere, podjetniki, predstavniki medijev in Generalija. Predsednica žirije je Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER. Žirijo sestavljajo še članice oziroma člani: red. prof. dr. Vesna Žabkar, redna profesorica na katedri za trženje Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, mag. Vida Kožar, direktorica GZS Podjetniško trgovske zbornice (PTZ), Ram Dušić Hren, ustanovitelj Brighter Communication, Borut Hočevar, novinar in urednik pri časniku Finance, Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice in Borut Završan, direktor prodaje Generali zavarovalnice.
Podelitev nagrad bo potekala jeseni 2023 ob prisotnosti vseh finalistov nagradnega natečaja. Zavarovalnica Generali bo nagradila zmagovalca vsake kategorije s finančno nagrado v višini 10.000 evrov, drugouvrščeni podjetji pa bosta nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj. Slovensko podjetje z najboljšo trajnostno poslovno prakso, ki ga bo med slovenskimi nagrajenci izbrala mednarodna žirija, bo imelo priložnost, da se predstavi na evropskem dogodku, ki bo novembra 2023 v Bruslju